Is een pr bureau nog relevant in de digitale wereld?

Hoe spot je fake followers en engagement bij influencers?

Met een R.O.I (return on investment) die 11 keer hoger wordt geschat dan die van traditionele vormen van marketing, is influencer marketing uitgegroeid tot een relevant marketing tool. Jammer genoeg ligt de sector nog vaak onder vuur door de wildgroei van nepaccounts, bots of fake followers. Hopelijk gaan frauduleuze influencers eindelijk beseffen dat merken kritischer worden. […]

Hoe integreer je influencer marketing in een ‘traditionele’ perscampagne?

Influencer marketing is ‘booming business’ en die exponentiële groei blijft zich ook doorzetten in 2019. Uit een recente studie van Linqia blijkt dat maar liefst 39% van de marketeers afgelopen jaar hun budget voor influencer marketing verhoogden. Geen wonder want de voordelen weten zelfs de grootste critici te overtuigen. Bovendien heeft influencer marketing een versterkend […]

Persbericht schrijven

5 gouden tips voor het schrijven en versturen van een persbericht

Een persbericht is een zeer effectieve marketingtool om bereik in je doelgroep te genereren.  Je schrijft een pakkende tekst, giet deze in een mooie lay-out, stuurt uit naar relevante mediatitels en wacht op de publicaties. Publicaties met redactionele en authentieke content. Of is het toch niet zo simpel? Nee, helaas niet. Meer dan 50% van de […]

7 tips die je helpen bij het nieuwe Instagram algoritme

Wist je dat je Instagram posts aan slechts 10% van je volgers worden getoond? Enkel als de foto veel likes of comments scoort, krijgt de andere 90% dit te zien. Het Instagram algoritme beloont dus vooral het ‘engagement’. Enorm frustrerend want als die foto van je vriendin de ‘populariteitstest’ niet doorstaat, kan het zijn dat die niet eens in je feed verschijnt.

6 redenen waarom influencer marketing een must is voor je merk

Door je product of dienst te promoten op hun populaire social media kana(a)l(en) zorgen influencers ervoor dat je een groter publiek bereikt. Brand awareness is mooi meegenomen maar bereik is niet het belangrijkste voordeel. Dit zijn de 6 voornaamste redenen waarom influencer marketing essentieel is voor jouw merk:

Hoe stel je meetbare doelstellingen in voor een pr strategie?

Een persanalyse is in eerste instantie essentieel om het huidig imago van uw merk in kaart te brengen. Verschijnen uw producten regelmatig in de media? Krijgt uw merk lovende kritieken of wordt het regelmatig in een negatief daglicht gesteld? Via welke mediakanalen komt uw merk vooral onder de aandacht? Hoe is het gesteld met de reputatie van […]