PUBLIC RELATIONS

Influencer Marketing Campagne

No Fairytales

Uitdaging

No Fairytales lanceert IN BELGIË EEN GLOEDNIEUWE tortilla SMAAK: de tomatenwrap (GEMAAKT VAN GEREDDE TOMATEN). door GROENTEN te VERWERKen in hun tortilla’s zijn de producten van dit Nederlands foodbedrijf ‘een stapje beter’ dan traditionele wraps. Bovendien wordt bij deze nieuwe smaak gebruik gemaakt van nog perfect eetbare tomaten die anders op de afvalberg zouden terecht komen. 

ALS SCALE-UP heeft NO FAIRYTALES GEEN GROTE BUDGETTEN VOORHANDEN voor het opzetten van een influencer campagne : het iNSCHAKELEN van macro-influencers of bekende tv-chefs  om het product te promoten zijn dan ook geen optie.

Campagnebeeld influencer marketing campagne No Fairytales

Aanpak

Aangezien de nieuwe tortilla van No Fairytales gemaakt is van geredde tomaten, bedenken we een origineel concept dat inspeelt op het actuele thema van voedselverspilling.

Zo vormen we een droge productlancering om tot een inspirationele campagne #STOPWASTING #STARTWRAPPING die mensen enthousiast maakt om hun ‘leftovers’ te gebruiken als vulling voor de nieuwe groentetortilla’s. Want wat is er nu makkelijker dan die laatste restjes uit je ijskast tussen een wrap te rollen? We grijpen de ‘Dag tegen Voedselverspilling’ aan als kapstok om de boodschap van No Fairytales extra kracht bij te zetten. met behulp van enkele creatieve hashtags  vertalen we het geheel naar ‘influencerproof’ content.

-Ontwikkeling relevante influencer strategie op basis van actueel thema & creatieve hashtags

-Selectie 16 kwalitatieve micro-influencer profielen (foodies, momfluencers, health – & sustainabality influencers) op basis van barterdeals (=content in ruil voor product, in dit geval een koeltas met enkele tortilla samples)

-3 betaalde collabs met micro-influencers: food influencer Kathleen Brenders (@metvijfaantafel), sustainability influencer Elisabeth Van Lierop (@elisabeth.van.lierop) & foodie Laura Lynn Joosten (@lauralynnsworld)

-13 niet-betaalde collabs (influencers die enkel een goodie bag kregen) resulteerden in:

– 3 IG posts met @nofairytales tag
– 1 reel met @nofairytales tag
-12 uitgebreide story-reeksen met @nofairytales tag
Alle content speelde perfect in op het thema én bracht tegelijkertijd de nieuwe No Fairytales tomatentortilla mooi in beeld.

3 paid collabs:

-Food influencer Kathleen Brenders (@metvijfaantafel): IG post met totaal bereik van 108K, stories met bereik van gemiddeld 8K.

-Sustainability influencer Elisabeth Van Lierop (@elisabeth.van.lierop):  IG reel met circa 12k views, stories met bereik van 3500K.

-Food- en lifestyle influencer Laura Lynn Joosten (@lauralynnsworld): Tiktok met 10k views + IG reel met 6k views.

Resultaat

Dankzij het actuele, ecologische topic was het enthousiasme van de geselecteerde influencers enorm. Zo slaagden we erin om naast 3 paid collabs met micro-influencers, maar liefst 13 barterdeals op te zetten. 

De campagne zette No Fairytales op de kaart als een voedingsmerk dat ook maatschappelijk relevante thema’s in de kijker durft te zetten.
Zo heeft No Fairytales als voedselverbeteraar een missie om voedingsproducten een stapje beter te maken maar wil ook dat de voedingsindustrie  verantwoordelijkheid neemt om gezonde voeding aan te bieden.