Lulu Home Interior
Uitdaging
Deze Belgische déco-shop met tal van Scandinavisch geïnspireerde designmerken (Serax, Vetsak, Bloomingville, Good & Mojo,..), lanceert een tweede winkelpunt in de ‘Kanaalwijk’ in Brussel. Door de ligging van de nieuwe concept store ligt DE focus voornamelijk op de VLAAMS SPREKENDE BRUSSELAAR is, dit In tegenstelling tot Lulu’s eerste winkel in Elsene.
Aanpak
- Ontwikkeling PR-campagne gericht op Vlaamse media (van lifestyle- en interieurpers tot actua-media)
- Visibiliteit creëren voor LuLu’s nieuwe concept store door middel van:
-storytelling (persbericht) adhv bijzondere locatie (architecturale parel van Victor Horta) & Belgisch concept
-persoonlijke press invites (wegens corona): brunch in Café LuLu gevolgd door rondleiding en interview met oprichter Lulu Home Interior - Opzetten van 5 influencer collabs (barterdeals = product in ruil voor social content)
Resultaat
33 print – en online artikels omtrent de opening van de nieuwe winkel in media als destandaard.be, Weekend Knack, VT Wonen, Elle Déco, Goed Gevoel, nina.be, feeling.be, Tijdloos Wonen, …
Totale mediawaarde van 66.000€
10% stijging social engagement en volgersaantal op Instagram account nav influencer posts
Bronvermelding:
De bie, E. 2020.06.12. Hotspot: lulu home interior opent tweede interieurwalhalla in Brussel. geraadpleegd van www.flair.be. Goelens,T. 2020.10.07. Lulu home interior: interieurwalhalla in Brussel. Geraadpleegd van www.feeling.be. Garré, M. 2020.05.27. Brussels Victor Horta-gebouw wordt interieurwinkel met koffiebar. Geraadpleegd van www.destandaard.be. Peeters, A. 2020.06.01. Hotspot: Decoshoppen in Brussel. Stijlvol Wonen, p.16. Leemans, J. 2020.09.30. Dappere Belgen. Weekend Knack, p.10. Annemans, N. 2020.08.01. Interieurwalhallulu. Goed Gevoel, p.135. Ginneberge, L. 2020.07.01. Lulu home interior. Elle Decoration, p.81.