PUBLIC RELATIONS

PR campagne

JU

Uitdaging

JU is een Belgisch designmerk dat mondgeblazen meesterwerken zoals vazen en lampen creëert. 

Het jonge merk heeft sinds de opstart in 2019 een indrukwekkende, internationale klantenportefeuille (luxe hotels, interior concept stores,..) opgebouwd dankzij een duidelijke B2B-STRATEGIE. 

Met behulp van een Antwerpse pop-up wil designer/oprichter Jules Doyen onderzoeken of rechtstreekse verkoop aan consumenten een interessante piste kan zijn om het merk verder te laten groeien.

Aangezien JU in de markt werd gezet als B2B product, is de naamsbekenheid bij designliefhebbers nog beperkt.

Public relations voor JU
Perscampagne voor Belgisch interieurmerk JU
PR campagne voor interieur- en designmerk JU die pop-up lanceert in Antwerpse Kloosterstraat.
De Standaard (woonbijlage 'Onderdak')

Aanpak

We zetten een perscampagne op rond de nieuwe Antwerpse pop-up om het merk te introduceren bij designliefhebbers.
Via relevante media focussen we op newstopics als:
-unieke, artisanale designs
uitstervend ambacht van glasblazen
-succesvol ondernemerstraject van designer Jules Doyen
cadeau-inspiratie voor kerst.

  • Ontwikkeling strategische kernboodschappen rond vakmanschap, high-end design en succesverhaal.

  • PR-campagne gericht op Vlaamse media: van lifestyle- en interieurpers tot Antwerpse actua-media.

  • Persoonlijke persuitnodiging: bezoek aan pop-up + interview designer.  

PR campagne voor interieur- en designmerk JU.
Elle Decoration

Resultaat

  • Circa 30 print-en online artikels over JU (pop-up, ondernemersverhaal én collectie) in media als Weekend Knack, woonbijlage van De Standaard, Elle Déco, Marie-Claire & De Morgen Magazine.

  • 2.254.549 unieke bezoekers via online artikels 

  • Totale oplage van 2.824.526 (printmagazines & kranten)

  • Totale mediawaarde van meer dan 150K.

  • “Het nieuws over onze pop-up is al meer dan 22 maal zowel on- als offline in verschillende media verschenen wat voor een goede stroom van klanten in onze winkel heeft gezorgd…”
    Lees de volledige testimonial van JU designer & founder Jules Doyen.
  •  

Bronvermelding:
Duerinckx, M. 2023.12.15. Gespot! Glashelder design. Elle Decoration, p.14. Wauters, K. 2023.11.04. Binnen of Buiten? Billie Magazine, p19. Wauters, K. 2023.11.10. Glaskunst. Billie Magazine, p.27. Bogaert, E. 2023.11.23.Glashelder design. Citta magazine, p.2. Zwaenepoel, T. 2023.12.02. Weggevers, hartverwarmende kleine en grote cadeau’s om feestelijk mee uit te pakken. De Morgen Magazine, p.9. Lens, M. 2023.11.25. Dé trend: glas in alle kleuren. De Standaard (woonbijlage, Onderdak), p.6. Hendrickx, J. 2023.12.10. Eerste hulp bij cadeaustress. Geraadpleegd van www.dezondag.be. Hendrickx, J. 2023.11.07. Glashelder. Flair, p.9. Stassijns, J. 2023.11.13. Kleurrijk glas voor onder de kerstboom. Gazet van Antwerpen. p.15. Leemans, J. 2023.12.06. 8 pop-ups, S.O.S eindejaar.Weekend Knack, p.8. Van Mechelen, T. 2023.11.28. 5 x de leukste pop-ups in België voor een origineel kerstcadeau. Geraadpleegd van www.marieclaire.be. Marien, A. 2023.11.10. NET OPEN. Antwerps decomerk JU opent pop-up in Kloosterstraat: “Mondgeblazen glas met heel veel kleur.” Geraadpleegd van hln.be. Van Mechelen, T. 2023.12.01. De Kunst van het geven. Marie-Claire, p.59.