PUBLIC RELATIONS

PR campagne

SMEG

Uitdaging

Smeg lanceert een unieke augmented reality (AR) app waardoor je hun designtoestellen virtueel in je eigen woning kan plaatsen. Deze simulatie maakt het mogelijk om te beoordelen of de kleur, stijl en het model past bij je keuken en een smaakvol geheel vormt met de rest van je interieur. Via een PR-campagne wil Smeg deze AR technologie bekendmaken bij het grote publiek.

Keuken Smeg als illustratie van onze PR campagne
Smeg AR app als illustratie voor PR campagne
Smeg AR app als illustratie voor PR campagne

Aanpak

Met een persbericht en persoonlijke pitch naar de meest vooraanstaande interieur-, tech-, en lifestyle media, zetten we Smeg in de kijker als digitale koploper binnen de sector. Zo bracht het Italiaanse designbrand naast de AR app recent ook nog een nieuwe serie Wifi-ovens uit die je kan bedienen als een smartphone.

 

Smeg in Knokke Actueel
Knokke actueel

Resultaat

Na een intense follow-up volgen persartikels in onder meer Maisons de Charme, Livios.be, bouwenenwonen.net, een speciaal woondossier van Het Laatste Nieuws en een grootschalige wedstrijdactie die primetime wordt gelanceerd op de Franstalige radiozender Radio Contact.

Artikel in Maisons de Charme
Wonen Landelijke Stijl

Bronvermelding:
Vos, T. 2020.12.01. Une cuisine virtuelle. Wonen Landelijke Stijl, p.10. De Mets, M. 2020.12.15. Smeg tovert virtuele 3D keukentoestellen in je huis. Knokke Actueel.