PUBLIC RELATIONS

Persevent & influencer campagne

Ron Gastrobar at Home x SOUS

Uitdaging

 

Nederlands topchef Ron Blaauw en culinair platform SOUS lanceren een ‘gastronomische dinerbox aan huis’.


Een uniek foodconcept want in tegenstelling tot andere maaltijdboxen staat ‘Ron Gastrobar at Home’ voor haute cuisine aan jouw eigen eettafel!


In Nederland is deze culinaire Indonesische rijsttafel al een succes maar in België zijn noch Sous noch sterrenchef Ron Blaauw bekende namen.

Perscampagne voor foodbrand Ron Gastrobar at Home van topchef Ron Blaauw en SOUS
Artikel in De Morgen Magazine over foodconcept 'Ron Gastrobar at Home' als resultaat van public relations campagne
De Morgen Magazine
rtikel in De Morgen Magazine over foodconcept 'Ron Gastrobar at Home' als resultaat van public relations campagne
Artikel van food journaliste Marian Kin

Aanpak

 

  • ONTWIKKELING PR-CAMPAGNE GERICHT OP Vlaamse media (VAN CULINAIRE PERS TOT ACTUA-MEDIA).

  • Culinaire experience in de vorm van een persevent bij Felix Pakhuis:
    -Exclusieve tasting 
    Workshop met topchef Ron Blaauw rond Indonesische eetcultuur en smaken.

  • Ontwikkeling PR-proof kernboodschappen & USP’s:

    Indonesische keuken niet zo gekend in België: culinaire ontdekkingstocht bij jou thuis.
    makkelijk (in de oven) & een propere keuken: in tegenstelling tot andere maaltijdboxen hoef je niet achter je fornuis te kruipen. 
    high-end alternatief maaltijdbox voor foodies en fijnproevers.
    -ideaal voor feestelijke gelegenheid.

  • OPZET INFLUENCER COLLABS VIA SAMPLING dinerbox  (BARTERDEALS = PRODUCT IN RUIL VOOR SOCIAL CONTENT)
Perscampagne voor foodbrand Ron Gastrobar at Home van topchef Ron Blaauw en SOUS

Resultaat

  •  Dubbele pagina ‘Uitgetest’ in De Morgen Magazine.

  • Compleet verhaal rond concept, idee & ontstaan in Culinaire Ambiance,  nieuwsblad.be & gva.be & mentions in foodrubrieken zoals Weekend Knack, Nina, Marie-Claire, Flair, Goed Gevoel, Libelle Lekker etc.

  • 1.014.027 unieke bezoekers via online artikels

  • TOTALE MEDIAWAARDE VAN MEER DAN 100k.

  • Totale oplage van 648.028 (printartikels in magazines & kranten)

  • Geschat bereik via printartikels van 2.145.589 

  • Enthousiaste influencer community:
    10 BARTER DEALS (non-paid!) MET relevante, KWALITATIEVE FOOD & lifestyle INFLUENCERs zoals tv-presentatrice & health foodie Tatyana Beloy.
    -enkel positieve, authentieke testimonials  omtrent concept & smaak.
Perscampagne voor foodbrand Ron Gastrobar at Home van topchef Ron Blaauw en SOUS

Bronvermelding:

Kin, M. 2023.12.02. Feestelijke maaltijdboxen. De Morgen Magazine, p.52-53. Serulus, B. 2023.10.11. Weekend Knack, p.49. Devriendt, D. 2023.10.14. Nina kookt/ Foodtrends en hotspots. Nina, p.49. Provoost,B. 2023.09.21. Nederlandse topchefs gaan ‘haute cuisine’ menuboxen leveren in ons land: “Gesprekken lopen ook met jullie sterrenchefs”. Geraadpleegd op Nieuwsblad.be. Delbrouck, A. 2023.10.24. Haute cuisine thuisbezorgd: sterrenchef Ron Blaauw en SOUS brengen de Indonesische naar je thuis. Geraadpleegd op CulinaireAmbiance.be. De Backer, F. 2024.12.x  titel. Goed Gevoel, p.? Hendrickx, J. 2023.11.14. Lovelist, Sterrendiner bij je thuis. Flair, p.10. De Craene, K. ? ? Marie Claire, p. Engels, T.? Knack, p. Huyghebaert, L. 2023.10.24. Voor jou geproefd: een dinerbox met een explosie aan smaken uit de Indonesische keuken. Geraadpleegd op Dezondag.be