Persrelaties

L’ombre

Uitdaging

Bij een eerste persintroductie is het essentieel dat een merk meteen correct gepositioneerd wordt. Voor l’ombre betekent dit dat de kernwaarden – vakmanschap, esthetiek, functionaliteit, duurzaamheid en lokale productie – vanaf het eerste contact duidelijk zichtbaar zijn. Een sterke eerste indruk is cruciaal voor een high-end label dat zich onderscheidt in de designverlichtingsmarkt.

Tijdloos Wonen

Aanpak

Strategisch zetten we zowel het ondernemerschap van de oprichter als de collectie in de kijker. Door personal branding te combineren met productesthetiek creëren we een rijk verhaal en maximaliseren we het effect van één campagne.

We kiezen de Red Dot Award 2025 voor de sculpturale pendelarmatuur Callista als insteek. Dit prestigieuze moment biedt een uitstekend aanknopingspunt om l’ombre zowel nationaal als internationaal te presenteren.

De communicatie focust op:

  • Het iconische design van Callista en de internationale erkenning via de Red Dot Award

  • Het verhaal van oprichter Kevin Verhaverbeke en zijn ondernemerschap, visie op de harmonie tussen techniek, vorm en ambacht

  • De ambachtelijke, lokale productie van l’ombre, volledig handgemaakt in België

Exclusieve persuitnodigingen en interviews geven journalisten een unieke inkijk in het merk, waarbij zowel de oprichter als de collectie centraal staan.

Le Vif

Resultaat

  • Publicaties in toonaangevende Belgische en internationale design- en lifestylemedia zoals Weekend knack/Le Vif, Ideat Magazine, Archicomm, Elle Déco, Actief Wonen etc.
  • Sterke eerste positionering van l’ombre als geloofwaardig Belgisch designlabel met hoogwaardige esthetiek en focus op vakmanschap

  • Verhoogde zichtbaarheid en geloofwaardigheid bij high-end doelgroepen, met een solide basis voor toekomstige PR-initiatieven

Krant van West-Vlaanderen

Bronvermelding:
De bie, E. 2020.06.12. Hotspot: lulu home interior opent tweede interieurwalhalla in Brussel. geraadpleegd van www.flair.be. Goelens,T. 2020.10.07. Lulu home interior: interieurwalhalla in Brussel. Geraadpleegd van  www.feeling.be. Garré, M. 2020.05.27. Brussels Victor Horta-gebouw wordt interieurwinkel met koffiebar. Geraadpleegd van www.destandaard.be. Peeters, A. 2020.06.01. Hotspot: Decoshoppen in Brussel. Stijlvol Wonen, p.16. Leemans, J. 2020.09.30. Dappere Belgen. Weekend Knack, p.10. Annemans, N. 2020.08.01. Interieurwalhallulu. Goed Gevoel, p.135. Ginneberge, L. 2020.07.01. Lulu home interior. Elle Decoration, p.81.