PUBLIC RELATIONS

Public relations & copywriting

Britt Van Driessche

Uitdaging

Na een internationale carrière van meer dan 10 jaar voor een luxe lederhuis, brengt Britt Van Driessche een Belgisch handtassen – en lederwarenmerk uit onder eigen naam.

Voor deze 100% handgemaakte collectie van gekorreld rundsleder laat de designer zich inspireren door de unieke weerspiegelingen van het zonlicht.

Doelstelling is het neerzetten van een exclusief imago voor dit opstartend modemerk.

Public relations voor Britt Van Driessche
PR campagne voor Britt Van Driessche luxe lederwaren
Sabato
PR campagne voor Britt Van Driessche luxe lederwaren
Kanaal Z

Aanpak

  • Uitgebreid intake-gesprek en diepte-interview: bepalen kernboodschappen & ontwikkeling webcopy, advertenties, brochure etc. 

  • Opzet PR-CAMPAGNE GERICHT  op actua-, fashion- en LIFESTYLeMEDIA met als topics:
    -opstartend designer/ondernemer 
    -collectie luxe statement bags
    -opening eerste flagshipstore Brussel

  • merkVISIBILITEIT CREËREN  DOOR MIDDEL VAN:
    -STORYTELLING (2 PERSBERICHTen) rond succesverhaal ondernemerschap, BELGISCH design en architecturale PAREL als locatie voor winkel.
    PERSOONLIJKE PRESS INVITES voor opening flagshipstore & press pitches.

Resultaat

  • Optimalisatie consistent brandimago op website & social media (copy & visuals)

  • Televisie-reportages op Kanaal Z & Focus WTV

  • 20 print – en online artikels omtrent collectie, ondernemersverhaal en opening flagshipstore in media als Sabato & MarieClaire.be.

  • 1.394.580 unieke bezoekers via online artikels 

  • Totale oplage van 1.460.813 (printmagazines & kranten)

  • Totale mediawaarde van meer dan 150K.

  • “Mijn overvloed aan creatieve ideeën werd vertaald naar een duidelijke boodschap in de juiste tone of voice voor mijn website en socials. Ook de aansluitende PR campagne was cruciaal bij de lancering en eerste groei van mijn merk..”
    LEES DE VOLLEDIGE TESTIMONIAL VAN Britt Van Driessche.
PR campagne voor Britt Van Driessche luxe lederwaren
Reportage Focus WTV

Bronvermelding:

Bogaert, E. 2023.02.19. ZietDa: Zonnetje in huis. CITTA magazine, p.2. Wauters, K. 2023.10.02. Season switch: Elegant herfstduo. Billie, p.22. Huyghebaert, L. 2023.04.26. Gespot. Luxueus leder: met de zon op stap. De Zondag Magazine. Huyghebaert, L. 7 ideeën voor een vleugje luxe in je leven. 2023.04.26. Geraadpleegd op De Zondag.be. Lammens, L. 2023.01.20. Van Louis Vuitton naar eigen merk. Britt Van Driessche lanceert eerste lijn van luxueus Belgisch handtassenlabel. Geraadpleegd op Nieuwsblad.be. De Craene, K. 2023.10.18. De leukste nieuwe adressen om te ontdekken in Brussel. Geraadpleegd op MarieClaire.be. Bauwens, V. 2023.11.24. Belgisch luxehandtassenmerk opent eerste winkel. Geraadpleegd op Trends.knack.be. Van den Abeele, N. 2023.11.10. Britt Van Driessche brengt de zon naar je hand. Geraadpleegd op Focus-wtv.be. Bogaert, E. 2023.02.21. Zonnige handtassen en een vleugje kunst en architectuur: de shoppingtips van citta. Geraadpleegd op gva.be. Clincke, L. 2023.03.17. Tassen om mee uit te pakken. KW WEEKEND, p.18. De Feijter, I. 2023.12.02. Ca & La. Sabato, p.14.