Research

Een traditionele pr aanpak gericht op radio, televisie of printmedia heeft weinig zin als je de millenials wil bereiken.

Waarom we altijd kiezen voor een diepgaande doelgroep analyse.

Bij de start van een pr-campagne gaan we niet enkel uw doelstellingen bepalen maar ook diepgaand uw doelgroep analyseren. 

De doelgroep bepaalt voor een groot deel de keuze van het middel (tactiek) of de media om die groep te bereiken. Biedt u een dienst aan die interessant is voor millenials? Dan heeft een traditionele pr-aanpak gericht op radio, televisie of printmedia weinig zin. Deze zogenaamde generatie Y haalt zijn informatie voornamelijk uit social media kanalen. Is uw product bestemd voor babyboomers? Dan hebben authentieke productreviews meer effect dan influencer marketing. Het is van essentieel belang voor de pr-strategie om de doelgroep goed te analyseren en te omschrijven.

Concurrentieanalyse: USP’s?

Een grondige concurrentieanalyse is cruciaal voor een goede positionering van uw merk. Voor de pr-strategie is vooral het onderscheidend vermogen van uw bedrijf van belang.

Wat onderscheidt u van uw concurrenten? Welke elementen maken uw merk of product uniek? Het bepalen van deze onderscheidende aspecten ligt aan de basis van een succesvolle pr-strategie. Met behulp van gespecialiseerde monitoringtools analyseren we de merkbeleving, de concurrentie en de sector. We gaan na welke middelen en kanalen de concurrenten gebruiken om hun boodschap te verspreiden. Op deze manier kunnen we uw USP’s definiëren die noodzakelijk zijn voor het genereren van media-aandacht.

Met behulp van gespecialiseerde monitoringtools analyseren we de algehele merkbeleving, de concurrentie en de sector.