Ontwikkeling

Het belang van een consistente boodschap.

Of het nu gaat om een eenmalige actie of een samenwerking op lange termijn: een pr-campagne moet een duidelijk herkenbare kapstok hebben gebaseerd op de interne waarden of doelstellingen van uw bedrijf.

Welk verhaal willen we precies vertellen? Wat is de boodschap die we willen verspreiden? Vaak heeft deze kapstok betrekking op één of meerdere USP’s van het merk. Bij het ontwikkelen van creatieve tactieken voor de pr-campagne dient rekening gehouden te worden met dit overkoepelend ‘big idea’. Alle communicatie binnen het pr traject moet op een consistente manier verlopen zodat alle pr-acties terug te voeren zijn naar de kapstok die bij aanvang van de pr-strategie werden bepaald.

Alle communicatie binnen het pr-traject moet op een consistente manier verlopen

In de meeste gevallen hebben verhalen een creatieve invalshoek nodig om mediawaardig te worden bevonden.

Creativiteit is essentieel om je doelgroep te bereiken.

Hoe vertaal je deze kapstok naar een sterk verhaal waarmee je uiteindelijk je doelgroep kan bereiken?

Soms is de boodschap zo uniek dat deze vanzelf nieuws wordt: in dit geval dient enkel het juiste netwerk gebruikt te worden om de boodschap te verspreiden. In de meeste gevallen hebben verhalen echter een creatieve invalshoek nodig om mediawaardig te worden bevonden. Na het houden van een brainstormsessie wegen we op basis van de resultaten uit de research fase af welke pr-tactieken idealiter worden ingeschakeld. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een marktonderzoek, een consumentenactivatie of het toevoegen van extra ingrediënten zoals trends en experts.

Relevante content

Content dient vooral relevant te zijn om de nodige media-aandacht of ruchtbaarheid te krijgen.

De boodschap moet gebaseerd zijn op geloofwaardige insights zoals lifestyle-trends of consumentengedrag. De implementatie van dergelijke inzichten maximaliseert de kans op publicatie in de klassieke media. Ook de koppeling met actualiteit gerelateerde topics maakt een verhaal relevant voor media of influencers die dagelijks op zoek zijn naar hapklare content.

Media en influencers zijn dagelijks op zoek zijn naar hapklare content.