Monitoring en analyse

Duidelijke doelstellingen én metrics zijn fundamenteel voor een pr-strategie. Deze benchmarks dienen aan het begin van elke nieuwe campagne of elk nieuw project te worden gesteld.

Meten is immers zinloos als de data niet vergeleken kunnen worden, of als men niet weet waar naartoe moet worden gewerkt. Welke KPI’s we dan uiteindelijk gebruiken is dus afhankelijk van uw focuspunten of doelstellingen. Bovendien draait pr voor de ene vooral om mediarelaties terwijl voor de ander zowel Paid, Earned, Shared en Owned media deel uitmaken van het pr- verhaal. Afhankelijk van uw ‘definitie’ selecteren we bijpassende metrics om de resultaten van een campagne zo transparant mogelijk te kunnen weergeven.

Circulatie, impressies, advertentie equivalent? Het zijn enkele voorbeelden van metrics die een richtlijn vormen voor het succesgehalte van een campagne. Bij een nauwe samenwerking – waarbij onder andere interne sales cijfers worden gedeeld – kunnen we ook meer inzicht geven wat betreft de échte impact op uw bedrijfsresultaten. Om deze ‘business impact’ te meten hanteren we een aantal richtlijnen. Deze 7 ‘regels’ zijn ook wel gekend als de Barcelona Principles en werden in september 2015 door de AMEC, de International Association for Measurement and Evaluation of Communication, voorgesteld.

Circulatie, impressies, advertentie equivalent? Het zijn enkele voorbeelden van metrics die een richtlijn vormen voor het succes-gehalte van een campagne.