Influencers en lifestyle journalisten testen city-proof gehalte van dé kleinste stadswagen

smart

Uitdaging


Als geen andere wagen in zijn segment verenigt smart de FUN-ctionaliteit van een kleine auto met de emotionaliteit van een jong merk. Bovendien biedt smart als enige ter wereld zijn compleet modellengamma (smart fortwo, smart fortwo cabrio en smart forfour) aan in elektrische versie. Makkelijk parkeren en emissievrij rijden maakt van de ‘smart electric drive’ dé perfecte stadswagen’.

Het icoon van de stedelijke mobiliteit wil met een lifestyle pr campagne haar cultstatus extra kracht bijzetten.

Het icoon van de stedelijke mobiliteit wil met een lifestyle pr campagne haar cultstatus extra kracht bijzetten.

Aanpak


Maakt zijn compacte grootte in combinatie met de minimale draaicirkel het autorijden in een ‘urban omgeving’ kinderspel? We sturen een aantal jonge influencers op pad doorheen de ‘concrete jungle’ om het cityproof-gehalte van smart uit te testen. Een roadtripje van Brussel naar Parijs? Een romantisch weekendje in Brugge of een dagje shopping in Antwerpen (waar je voor tal van parkeer-uitdagingen komt te staan)? Door de originele content creatie van influencers – die dol zijn op het bruisende stadsleven – ontdekt het doelpubliek op een authentieke manier of smart effectief zijn verwachtingen inlost als de ideale stadswagen.

Naast influencer collabs schakelen we ook ‘traditionele’ lifestyle media in om niet enkel een jonger publiek (millenials) maar iedereen – die op zoek is naar oplossingen voor stedelijke mobiliteitsproblemen – te bereiken.

Zo zetten we aan de hand van mediawedstrijden – waarbij we inspelen op actualiteitstopics zoals ‘Internationale dag van de Natuurbescherming’ – de nieuwe smart electric drive in de kijker.

Daarnaast organiseren we tijdens de kerstperiode een ecologisch verantwoorde redactietour: met de smart electric drive brengen we de belangrijkste lifestyle journalisten van onder meer Feeling, Flair en Nina een duurzame kerstboom om hun redacties op te fleuren. Een tiental redactrices van Sanoma en de Persgroep krijgen via de interne pr-verantwoordelijke van smart interessante informatie mee over elektrisch rijden en de toekomst van auto’s in het algemeen. Met deze campagne mikken we niet op uitgebreide printartikels of autoreviews op webzines maar polsen we vooral naar mogelijke samenwerkingen op lange termijn in het komende jaar, het opzetten van een aantal lezerswedstrijden of ecologische specials en reisreportages waarbij een elektrische stadswagen kan gebruikt worden.

Daarnaast organiseren we tijdens de kerstperiode een ecologisch verantwoorde redactietour: met de smart electric drive brengen we de belangrijkste lifestyle journalisten van onder meer Feeling, Flair en Nina een duurzame kerstboom om hun redacties op te fleuren.

Resultaten


  • Long term ambassadorship met influencer Claire Marnette @Milkywayblueeyes
  • Uitgebreide reportage door influencer Zoë van Gastel @thesoundofourshoes in Hamburg naar aanleiding van ‘smart times’ (een festival waarbij smart fanaten jaarlijks een hippe stad uitkiezen voor een massale bijeenkomst).
  • Eenmalige influencer collabs die worden gekaderd in authentieke verhaallijnen zoals een citytrip/carpoolen…met o.a Jolien Van Staeyen @thatgirlwithherblog, Tiffany De Smedt @ladiesnbastards, Evelien Vanderstraeten @fitgingereef en Klara Verzele 
  • Door creatieve content op maat van lifestyle media genereren we zowel online als offline artikels in Madame Figaro, Goed Gevoel, Flair, Marie-Claire, …
  • Mediawedstrijden in Flair, Goed Gevoel, …Uitgebreide fotoshoot voor kindermode in het magazine ‘La Maison Victor’ waarbij de smart een hoofdrol speelt.

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van Mercedes-Benz / Smart