Nieuw pastaconcept wordt Antwerpse hotspot

Flâneur

Uitdaging


Flâneur heeft nood aan een complete branding- en pr-strategie voor hun startend pastarestaurant in een prachtig pand aan het Antwerpse Zuid. Naast de ontwikkeling van het merkverhaal en de website, moeten we dit fastronomisch concept tot een Antwerpse hotspot maken.

“Het in kaart brengen van USP’s zijn voor een merkverhaal en een pr-strategie één van de eerste focuspunten in het communicatietraject.”

“Als beginnende horecazaak binnen een zeer competitieve markt én op een minder zichtbare locatie, is visbiliteit via media en influencers essentieel om meteen bij aanvang een groot bereik te hebben.”

Aanpak


Een pastarestaurant opstarten op het Antwerpse Zuid, een populaire wijk die is dichtbezaaid met hippe eetplekjes en trendy pizzeria’s, is een gedurfde zet. Gelukkig biedt Flâneur een uniek concept: op hun menukaart ontdekt u verschillende versies van pasta bolognaise op Belgische wijze! De recepten zijn gecreëerd door enkele topchefs en bovendien kan de klant genieten van al deze gerechten in een instaproof interieur: geen goedkoop aandoend Italiaans decor met rood-wit geruite tafelkleedjes maar een stijlvol, warm en strak interieur (met een boom als eyecatcher in het midden van het pand).

Het in kaart brengen van USP’s zijn voor een merkverhaal en een pr-strategie één van de eerste focuspunten in het communicatietraject.
Daarnaast lijnen we ook duidelijk de doelstelling en doelgroep af om dit alles te kunnen vertalen naar een merkverhaal en een huisstijl voor de website en hun andere grafische producten zoals de menukaart.
Het restaurant dient meteen van bij de start voldoende naamsbekendheid te krijgen om te kunnen uitbloeien tot een succesvolle zaak. Het opzetten van een pr-strategie is hierbij noodzakelijk.
Als beginnende horecazaak binnen een zeer competitieve markt én op een minder zichtbare locatie, is visbiliteit via media en influencers essentieel om meteen bij aanvang een groot bereik te hebben.
We organiseren daarom één dag voor de officiële opening een exclusieve première voor foodpers, lifestyle bloggers en regionale Antwerpse media.

Geïnteresseerde media én influencers krijgen ook de kans om het restaurant te ontdekken op een ander tijdstip in ruil voor een interview, review of reportage.
Net zoals bij de meeste pr-campagnes wordt ook een persbericht uitgestuurd om het uniek fastronomisch concept van Flâneur toe te lichten.

Om de naamsbekendheid van de zaak extra kracht bij te zetten- organiseren we onze eigen jaarlijkse persdagen op deze locatie. Een netwerkdag met de Belgische media en influencers in de vorm van een spaghetti lunch vertaalt zich in een social media buzz rond Flâneur en tal van media-opportuniteiten.

Resultaten


  • Influencer generated content tijdens:
    1) Openingsevent
    2) Persdagenlunch
    3) Aparte reservaties die we inboeken met social influencers
  • Reviews en artikels in onder meer Elle magazine, Belmodo.be, Gazet van Antwerpen, feeling.be, flair.be maar ook in culinaire magazines zoals Ambiance.