Belgisch nagellaklabel wordt vaste waarde bij beauty redacties en social influencers

ProNails

Uitdaging


P

roNails is de expert op het gebied van innovatieve hand-, nagel- en voetverzorging van topkwaliteit. Het Belgisch beautymerk is de vertrouwenspartner van schoonheidsspecialisten en nagelstylisten in meer dan 60 landen, en pakt elk seizoen uit met toonaangevende nail styling trends. ProNails wordt echter enkel verkocht via professionele salons waardoor het moeilijk is om de consument rechtstreeks te bereiken.

De perscommunicatie in combinatie met sampling acties van de nieuwe nagellakkleuren of verzorgingsproducten resulteren vooral in blogreviews, Instagramposts of shopping pagina’s van lifestyle magazines.

Aanpak


D

oor beauty journalisten en influencers te overtuigen van de expertise van ProNails inspireren hun mediaplatformen de consument tot aankoop of afspraak in het ProNails nagelsalon. Om de media voortdurend te voeden met interessant beauty nieuws, sturen we elke maand een persbericht uit over de nieuwste collecties of innovatieve producten aangevuld met nail trends, handige beauty tips of originele nail looks. De perscommunicatie in combinatie met sampling acties van de nieuwe nagellakkleuren of verzorgingsproducten resulteren vooral in blogreviews, Instagramposts of shopping pagina’s van lifestyle magazines.
In functie van uitgebreidere content en inspirerende nail looks om de consument te overtuigen, schakelen we regelmatig ProNails nagelstylistes in voor bijvoorbeeld (juwelen)shoots in magazines zoals De Standaard Magazine, Feeling en Nina. De handen en nagels van het model spelen hier immers een belangrijke rol en worden zelfs vaak op een artistieke manier in beeld gebracht.
Om de innovatieve handverzorgings- of nagelbehandelingen de nodige aandacht te geven in de pers, leggen we regelmatig afspraken vast in een ProNails premium salon voor de belangrijkste beauty journalisten, influencers en bloggers. Op deze manier komt het merk ook in de kijker met uitgebreide productreviews.
Daarnaast organiseren we regelmatig een redactietour of persevent waarbij we de beauty pers als eerste op de hoogte brengen van de trends en hen een preview geven van de nieuwste nagellakkleuren en producten.

Daarnaast organiseren we regelmatig een redactietour of persevent waarbij we de beauty pers als eerste op de hoogte brengen van de trends en hen een preview geven van de nieuwste nagellakkleuren en producten.

Resultaten


  • ProNails is een zowel online als offline een vaste waarde geworden in de beauty rubrieken van de meest gerenommeerde lifestyle magazines (Gael, Feeling, Elle, Femmes d’Aujourd’hui, Marie-Claire, Flair, Libelle, Goed Gevoel, Het Nieuwsblad Magazine, Nina.. ).
  • Product placement levert ons prachtige fotoshoots op in Feeling magazine, Exclusief Magazine, …
  • Door de jaarlijkse redactietours, persdagen en persevents houden we het merk top of mind bij de beauty journalisten van Sanoma, Editions Ventures, De Persgroep, het Mediahuis en Roularta.
  • Door het inbouwen van continuïteit én de persoonlijke aanpak van de sampling acties naar fashion-en beauty bloggers is de naamsbekendheid van ProNails tot het hoogste niveau gestegen. Heel wat influencers zijn doorheen de jaren echte fans geworden van het merk waardoor ze op vaste basis content creëren over de producten. Aangezien je ProNails producten niet terugvindt in de parfumerie of drogisterij, is influencer marketing dé ideale tool voor brand buzz.
  • Door influencers – die perfect matchen met het merk ProNails – de kans op een ‘salonervaring’ te geven, realiseren we lange termijn collabs en meer diepgaande content.  Zowel grote namen zoals Lima Ché, Gaelle vp, Emma Gelaude, Elfi De Bruyn en Zoë Van Gastel maar ook micro-influencers zoals Eefje dragen bij tot het succes van ProNails.

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van ProNails