Opening nieuwe showroom Sofacompany Antwerpen

Sofacompany

Omzet van 2 maanden op 1 weekend

B

egin november verhuisde de succesvolle meubelzaak Sofacompany haar Antwerpse showroom naar een grotere locatie in functie van het uitgebreid collectie aanbod én de extra opportuniteiten qua inrichting. Om het openingsevent van de gloednieuwe showroom te boosten, ontwikkelde Global Image een strategisch communicatieplan met een 360° approach via influencer marketing, pr-content & advertising. De lanceringscampagne resulteerde dat weekend in een omzet die normaal gezien wordt gegenereerd in een tijdspanne van maar liefst 2 maanden.

M

et waanzinnige stuntacties en kortingen tijdens de ‘Grand Opening’ wil het Scandinavisch meubelmerk Sofacompany zijn target audience overtuigen om een bezoek te brengen aan de nieuwe showroom én om algemeen de brand awareness in België te verhogen. Het beperkte bereik van de eigen Sofacompany (social media) kanalen maakt een pr-en marketingcampagne die de boodschap verspreidt naar de juiste doelgroep – tot een noodzaak.

Global Image rolde een strategisch marketingplan en operationeel communicatieplan uit met implementatie van advertenties, mediawedstrijden en redactionele content op online -, print – en audiovisuele platformen. Aangezien de befaamde ‘millenials’ – de veelbesproken generatie die tussen 1981 en 2000 werd geboren – steeds moeilijker te bereiken zijn met de traditionele technieken van marketing en advertising, breidden we de marketingmix bewust uit met een influencer marketing campagne.

Door de creatieve content van deze zorgvuldig geselecteerde social influencers verhoogden we de naamsbekendheid bij het Belgisch doelpubliek. In een wereld waarin consumenten steeds wantrouwiger worden tegenover commerciële boodschappen, is influencer marketing immers een alternatief om je merk op een authentieke manier te presenteren aan potentiële klanten. Dankzij onze jarenlange expertise beschikken we over de nodige resources en de knowhow om deze marketing tool succesvol te integreren in een allesomvattende communicatiestrategie.

Aangezien de befaamde ‘millenials’ steeds moeilijker te bereiken zijn met de traditionele technieken van marketing en advertising, breidden we de marketingmix bewust uit met een influencer marketing campagne.

De lanceringscampagne resulteerde in een lange rij wachtenden bij de opening van de showroom. Dat ook de juiste doelgroep bereikt werd – en niet enkel nieuwsgierigen of toevallige voorbijgangers – bleek uit de sales resultaten. Gedurende de 2 dagen van het openingsweekend werd een omzet gegenereerd die de Scandinavische meubelfabrikant in normale omstandigheden behaalt op 2 maanden. Een klassieke pr-campagne is vaak moeilijk meetbaar (niet qua media-output maar qua verkoopresultaten) maar door een 360° approach aan te wenden bij een sales opportuniteit zoals een winkelopening is het in kaart brengen van conversies toch een optie.

Koppels en verleiders uit “Temptation Island” mogen langs bij Goedele Liekens in een zetel van Sofacompany.

Het beperkte bereik van de eigen Sofacompany (social media) kanalen maakt een pr-en marketingcampagne die de boodschap verspreidt naar de juiste doelgroep – tot een noodzaak.

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van Sofacompany