Belgische woonwebshop top of mind maken bij interieur media

Nordic Living

Uitdaging


H

aar eigen meubelmerk ‘Pure Wood Design’ is al een groot succes maar de woonwebshop Nordic Living – waar Scandinavische deco-pareltjes de hoofdrol spelen – kan nog een boost gebruiken volgens eigenares Mascha Beekmans. Deze gepassioneerde interieurgoeroe wil extra trafiek genereren naar de webshop om zo sales op te drijven.

Dat de pers meteen ook het gezicht achter het merk leert kennen, is opportuun voor het opbouwen van een lange termijn relatie.

We gaan verder dan de traditionele pr en grijpen de persoonlijke verhuis van de eigenares aan als topic voor een ‘binnenkijkreportage’ in de interieurmedia…

Aanpak


O

p de jaarlijkse Antwerpse persdagen waar tal van deco-en lifestyle redactrices naartoe komen, stellen we Nordic Living voor aan de hand van enkele musthaves uit de collectie die de pers met eigen ogen kan bewonderen. Eigenares Mascha Beekmans is zelf ook aanwezig om de media en bloggers te woord te staan. Dat de pers meteen ook het gezicht achter het merk leert kennen, is opportuun voor het opbouwen van een lange termijn relatie. Door onze persoonlijke contacten slagen we erin om Nordic Living meteen op de kaart van het medialandschap te zetten. Zo zorgen we er onder meer voor dat Mascha de redactie van lifestyleblad Marie-Claire een complete make-over mag geven in ruil voor online én offline visibiliteit. We gaan dus verder dan de traditionele pr en grijpen onder andere ook Mascha’s persoonlijke verhuis aan als de ideale invalshoek voor een ‘binnenkijkreportage’ waar zowel Nordic Living en Pure Wood Design uitgebreid aan bod komen via woord én beeld. Op maandelijkse basis verzenden we uiteraard een of meerdere inspirerende persberichten die inspelen op de actualiteit zoals ‘Back to school’, Valentijn en kerst. Om de Nordic Living newsroom te voeden, gebruiken we tevens topics als ‘trend alerts’, do’s en dont’s in je interieur en een interview met de eigenares.

Resultaten

  • Binnenkijkreportage in VT Wonen, Het Laatste Nieuws en Actief Wonen
  • In ruil voor de make-over van de Marie-Claire redactie:
    – Interview met de eigenares in Marie-Claire
    – Style ID video over de make-over (marieclaire.be)
    – Social media posts (Instagram)
    -1 advertentie (Marie-Claire)
  • De producten van Nordic Living worden bijna op wekelijkse basis opgenomen in shopping pagina’s of opgevraagd voor fotoshoots in (online) magazines of lifestyle bijlages van kranten (VT Wonen, Ariadne at Home, Knack Weekend, So Soir, Actief Wonen, Elle Déco, Déco Idées, Feeling Wonen, Vitaya, Elle, Flair, Nina, Gael, Libelle, Goed Gevoel, Victoir, Het Nieuwsblad magazine, Het Laatste Nieuws, Sjiek (modebijlage Het Belang van Limburg), De Morgen Magazine, Check! (bijlage GVA), …

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van Nordic Living