Leen Bakker bezorgt klanten interieurbelevenis

Uitdaging


De bekende Nederlandse meubel- en interieurwinkelketen Leen Bakker introduceert een nieuw winkelconcept in al zijn woonwinkels en op de website. Alle Belgische vestigingen ondergaan een complete metamorfose. Leen Bakker speelt hiermee  in op de wens van de klant die – in een wereld waar alles online verkrijgbaar is – juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels. Ook het logo en de huisstijl van de meubelketen werden in een nieuw jasje gestoken. Bedoeling is dat het bedrijfsgerelateerd nieuws vooral wordt opgepikt door de vakpers.

Leen Bakker speelt hiermee  in op de wens van de klant die juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels.

Aanpak


Over het persdossier, dat een paar weken eerder al werd uitgestuurd in Nederland, gieten we een Belgische saus.  Daarnaast leggen we de nadruk op concrete voorbeelden zoals de unieke mogelijkheden tot maatwerk (o.a personaliseren van zetels, boxsprings en kasten). Met een zorgvuldig uitgekiende perslijst en een pitch op maat voor de media wishlist die we samen met de klant opstellen, trachten we de media te overtuigen om iets te brengen rond dit topic. Na het eerste persbericht, sturen we ook de nieuwe Leen Bakker televisie reclamespot in primeur door naar diezelfde vakpers.

Met een zorgvuldig uitgekiende perslijst en een pitch op maat voor de media wishlist, trachten we de media te overtuigen om iets te brengen rond dit topic

Resultaten


Patrick Coelmont, CEO van Leen Bakker België, krijgt een interview van 4 pagina’s in het Retail Detail. Ook het digitale platform en de social media kanalen van dit vakblad publiceren de link van het complete persbericht. Daarnaast wordt het nieuws opgenomen op de website van Media&Marketing magazine, Gondola en Made in Mechelen en op Facebook- en Twitteraccounts van een aantal media.