Waals kledingmerk wil Vlaanderen veroveren

J&JOY

Uitdaging


H

et Belgische kledingmerk J&Joy werd in 2006 opgericht door Pierre Hamblenne, een jonge ondernemer uit Waremme. Het kleurrijke fashion brand is zeer gekend in Wallonië maar bij de Vlaamse consument doet het niet meteen een belletje rinkelen. De 2 flagshipstores van dit sporty-chic merk bevinden zich dan ook in het zuiden van ons land. Naast de webshop kunnen Vlamingen de kledij enkel op de kop tikken in een aantal multibrandstores. Is het mogelijk om via pr de naamsbekendheid in Vlaanderen toch naar een hoger niveau brengen ?

Is het mogelijk om via pr de naamsbekendheid in Vlaanderen toch naar een hoger niveau brengen ?

Daarnaast wordt een ambassadeursprogramma opgestart om het merk wat meer ruchtbaarheid te geven via bekende Vlamingen.

Aanpak


T

ijdens een tweedaagse redactietour naar de Vlaamse pers, in aanwezigheid van Pierre Hamblenne, vertellen we het complete verhaal achter J&Joy: van de oprichting, de evolutie en doelstelling van dit Belgisch fashion brand tot en met de inspiratiebron voor hun nieuwe collectie. Het persdossier wordt een paar dagen later ook doorgestuurd naar alle moderedactrices die we tijdens de redactietour niet hebben gezien. Daarnaast wordt een ambassadeursprogramma opgestart om het merk wat meer ruchtbaarheid te geven via bekende Vlamingen. Via hun eigen social media kanalen kunnen de ambassadeurs selfies posten of tweets de wereld insturen maar de kleding kan ook gebruikt worden voor hun styling tijdens fotoshoots of (televisie)optredens/presentaties.

Resultaten


M

et de redactietour en het persdossier genereren we artikels in onder meer Trends, Elle, Steps City Magazine, Steps.be, Psychologies magazine, Metro, Campus Magazine, blog van De Zondag en Primo TV Gids maar ook in Waalse media zoals Femmes d’Aujourd’hui, Gaël, Victoire (modebijlage van Le Soir) Ciné Télé-Revue, La Capitale, La Meuse, …

Aangezien J&Joy een zeer uitgesproken stijl heeft (zeer kleurrijk, sportief), blijkt de zoektocht naar een Vlaamse ambassadeur geen sinecure. In de sportwereld vinden we uiteindelijk niemand minder dan wielrenner Zdenek Stybar bereid om deze taak enthousiast op zich te nemen. Daarnaast weten we ook de Yellow Tigers Laura Heyrman en Lise van Hecke (twee dames uit het nationaal volleybalteam) voor J&Joy te winnen. Sportjournalisten Eddy Demarez en Ruben Van Gucht verschijnen sinds het WK in Brazilië regelmatig op de buis in J&Joy. Met de Antwerpse DJ Nicolaz als ambassadeur, die draait op de grootste festivals ter wereld, zorgen we ervoor dat het kledingmerk ook de Vlaamse dance-liefhebber kan inspireren.