Antwerpse modeboetiek wil verschil maken met personal shopping approach

HIP.TIQUE

Uitdaging


Carine Poedts is sinds februari 2017 de trotse eigenaar van een eigen kledingzaak HIP.TIQUE aan de Leopoldstraat in Antwerpen. Aangezien Antwerpen hét modemekka van België is, en het al snel gebeurt dat een nieuwe kledingzaak door de mazen van het “shoppers”-net glipt, wordt ons gevraagd HIP.TIQUE op de radar te zetten van het doelpubliek.

De verzending van het persbericht gebeurt heel gericht via een op maat gemaakte perslijst. Dit is van groot belang aangezien HIP.TIQUE een zeer specifiek doelpubliek wil aanspreken.

Die unieke elementen spelen we uiteraard uit om de kans op media-aandacht te vergroten.

Aanpak


Na een lange carrière in het bedrijfsleven gooit Carine het roer volledig om en schoolt zich volledig om tot personal shopper/stylist. Wat aanvankelijk start als een bijbaan, groeit uit tot een nieuw fashion concept nl. HIP.TIQUE in Antwerpen.

Door een uitgebreid gesprek met de eigenares wordt al snel de USP van HIP.TIQUE duidelijk: niet alleen de zoveelste modeboetiek, maar een echt personal shopping concept met openingsuren voor alle passanten/klanten.
We krijgen ook een duidelijk idee van de doelgroep van HIP.TIQUE: Modebewuste vrouwen (tussen de 30 en 60) die belang hechten aan goedgemaakte, kwalitatieve stukken die jaren meegaan zowel in de casual sfeer als voor een meer geklede gelegenheid. Het gaat om modebewuste dames die bereid zijn deze stuks naar waarde te betalen. HIP.TIQUE richt zich zowel op vrouwen die hun eigen al stijl kennen/hebben als vrouwen die hiernaar nog op zoek zijn (personal styling sessies).

Naast de doelgroep bepalen we ook de doelstellingen zodat we een succesvolle pr-strategie kunnen opzetten. Meestal dienen we de klant nauw te adviseren bij het formuleren van enkele realistische en meetbare pr-doelstellingen. In dit geval brengt de eigenares ons meteen van bij aanvang van het pr-traject op de hoogte van haar verwachtingen nl. het behalen van printartikels (liefst diepgaand) in een paar mediakanalen/rubrieken:

  • Knack Weekend
  • Sabato
  • DS magazine
  • Charlie Magazine
  • De Morgen Magazine

Nadat we de doelgroep, doelstellingen en de belangrijkste concurrenten in kaart hebben gebracht, stellen we een persbericht op die de focus legt op haar USP’s. Die unieke elementen spelen we uiteraard uit om de kans op media-aandacht te vergroten. De verzending van het persbericht gebeurt heel gericht door een op maat gemaakte perslijst. Dit is van groot belang aangezien HIP.TIQUE een zeer specifiek doelpubliek wil aanspreken.
Naast het persbericht adviseren we ook om enkele mediawedstrijden in te plannen aangezien het medium en de inhoud dan zelf bepaald kan worden.  In tegenstelling tot een advertentie ligt de investering van een mediawedstrijd veel lager (ruilen producten). Bovendien komt de content veel authentieker en geloofwaardig over voor haar (potentiële) klanten.

Resultaten


  • Op vlak van media coverage realiseren we een diepte-interview in Charlie Magazine , een interview met Carine Poedts in de rubriek “Over mijn lijf” in DS magazine en artikels in Marie-Claire, Feeling,  be…
  • We zetten mediawedstrijden op in gerenommeerde magazines als Feeling en Marie-Claire. Daarnaast helpen we haar om een wedstrijdactie in te plannen op haar eigen Instagram account om zo meer volgers te kunnen genereren op sociale media.

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van HIP.TIQUE