Antwerpse gin van vader, zoon en dochter, gebrouwen in eigen beheer, onder de radar brengen van pers en influencers.

HenTho Gin

Uitdaging


HenTho Gin is het resultaat van de gezamenlijke passie van vader en zoon: Hendrik en Thomas Coenen (samen: Antwerp Gin Company). Met de HenTho 12 maakt het duo meteen een krachtig statement: een robuuste gin van twaalf kruiden en specerijen.

Een jaar later kwam daar ook de tweede gin “Noah”(speelse Dry London), gevolgd door een derde “The Pink Edition”(florale gin) in de zomer van 2017.

Naar aanleiding van de lancering van hun tweede gin (Noah) vragen de oprichters om het merk onder de aandacht van de pers te brengen. Later krijgen we ook diezelfde vraag voor hun derde HenTho gin: “The Pink Edition.

De reeks lovende reacties na deze twee persdagenperiodes heeft heel wat invloed gehad op de huidige populariteit van het ginmerk, er is nu eenmaal niets zo sterk als word of mouth marketing.

Aanpak


Aangezien de markt van de Belgische gins al vrij verzadigd is (concurrentie-analyse), is een unieke invalshoek voor  een persbericht noodzakelijk om niet meteen in de prullenmand van onze perscontacten terecht te komen.

Voor het eerste persbericht rond de lancering van de Noah benadrukken we het gegeven van het familiebedrijf. Daarnaast leggen we de focus op de mini-distilleerderij in het hart van Antwerpen waar ze het productieproces van A tot Z in handen hebben, iets dat bij het merendeel van de concurrende Belgische merken niet het geval is. Het Belgische en ambachtelijke element wordt in alle perscommunicatie rond henTho consistent doorgetrokken.

Bij het promoten van een drankmerk naar de media, vormt uiteraard ook het proeven een belangrijk onderdeel van de pr strategie.

We betrekken de HenTho gins dan ook bij verschillende edities van de persdagen. De reeks lovende reacties na deze grootschalige media-events waar foodjournalisten en influencers op aanwezig waren, vertalen zich in heel wat positieve reviews.

In december 2016 worden er ook samples verzonden naar een selectie bloggers en persredacties als “kerstcadeautje” met als boodschap ‘”HenTHO HO HO”.

Het tweede persbericht (link) wordt in de zomer van 2017 verstuurd en draait rond de lancering van de meest recente gin “The Pink Edition”, een florale gin vormgegeven in een felroze fles, ideaal voor de zomermaanden. Daarnaast lanceren we een wedstrijdactie via Feeling.be

Resultaten


We hebben gepoogd de gin op verscheidene manieren op de radar van bloggers en perscontacten te brengen. Er werd gekozen voor een informatieve aanpak met de persberichten enerzijds en anderzijds was daar een pro-actieve aanpak door de gin op verscheidene gelegenheden te laten voorproeven aan een breed publiek.

Een combinatie van al deze factoren én de inspanningen van de eigenaars zelf, hebben ervoor gezorgd dat gins van HenTho inmiddels een wijd verspreid begrip zijn geworden.

Omdat de samenwerking zo goed verliep hebben wij ook onze persdagen in april 2017 in het restaurant van Thomas georganiseerd, uiteraard alweer in het gezelschap van de heerlijke HenTho gin.

Voor datzelfde restaurant zijn we momenteel ook betrokken bij de “rebranding” van de zaak, maar daarover later meer!

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van Hentho Gin

Hentho-2016.11.29-Het laatste Nieuws