De ultieme luxe voor je huid: plakjuwelen in 24k goud

GoldSin Jewels

Uitdaging


Gold Sin Jewels zijn Italiaanse huidjuwelen in 24karaat goud die binnen enkele maanden ook in België worden verkocht. Het bedrijf is een spin-off van de universiteit van Triëste dat jarenlang onderzoek heeft gedaan naar het industriële productieproces om edelstalen te kunnen herleiden tot een flinterdun materiaal. Hoe pakken we een pr campagne aan in België

We dringen ook meteen aan op een nieuwe fotoshoot aangezien het Italiaanse beeldmateriaal niet strookt met het Belgisch modegevoel.

Aanpak


Hoewel de vraag ons pas in april wordt gesteld, adviseren we om zo snel mogelijk (begin juni) op redactietour te gaan vooraleer de weekendbijlages van de kranten hun zomerstop houden. Op die manier kan het product nog als ‘de nieuwe zomertrend’ voorgesteld worden in de media. We gaan aan de slag met een Q&A om deze revelatie in de fashion- en beautyindustrie en de technische procédés die hierachter schuilen tot in de diepte te leren kennen. We dringen ook meteen aan op een nieuwe fotoshoot aangezien het Italiaanse beeldmateriaal niet strookt met het Belgisch modegevoel. Door onze uitstekende contacten met modefotografen, stylisten en visagisten kan deze fotoshoot volledig intern gecoördineerd worden. Het persdossier met de nieuwe beelden wordt een paar weken na de redactietour uitgestuurd naar de volledige database van fashion&beauty bloggers, moderedactrices en stylisten. Er wordt actief gezocht naar opportuniteiten op vlak van product placement en op aanvraag sturen we ook samples van de gouden huidjuwelen op.

Op die manier kan het product nog als ‘de nieuwe zomertrend’ voorgesteld worden in de media.

Resultaten


  • Naar aanleiding van de redactietour en het perscommuniqué verschijnen een halve pagina in La Dernière Heure, Het Laatste Nieuws en Het Belang van Limburg, een volledige pagina in Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad, artikels in onder meer Metro, Flair, Goed Gevoel en Steps Deluxe, en online bijdrages op Elle, Marie-Claire, Weekend-Knack, Amable.be, 7sur7.be, nieuwsblad.be en tal van bijdragen op fashion&beauty blogs.
  • Een reportage op ATV over de eerste Antwerpse juwelier waar Gold Sin Jewels te koop worden aangeboden.
  • Een uitdaging met Peter Van de Veire tijdens zijn ochtendshow op MNM
  • Product placement:
    – Voor een unieke commercial van Vogue Italië in samenwerking met Lanvin ontwikkelt Gold Sin Jewels een 24k gouden plakjuweel in luipaardprint
    – Terwijl haar decolleté rijkelijk versierd is met Gold Sin Jewels kust Joke Van de Velde Kürt Rogiers vol op de mond op de Story Awards 2014
    – Samenwerking met ‘The Brunch’ , een gloednieuw very exclusive party-concept dat werd gelanceerd in Antwerps toprestaurant ‘The Jane’ van Sergio Herman