Behangpapier dessins gaan primetime: product placement op televisie

Eijffinger

Uitdaging


Eijffinger is een Nederlands merk gespecialiseerd in behang en gordijnstoffen. Met uitgesproken en kleurige dessins wil het interieurlabel de wereld naar eigen zeggen mooier maken. Het merk wil vooral naamsbekendheid genereren door traditionele interieur media (interieur rubrieken van lifestyle magazines) aan te spreken.

Behangpapier ligt op het eerste zicht niet meteen voor de hand als hoofdrolspeler in een pr-strategie maar dankzij onze expertise in interieur, hebben we de nodige feeling om de lifestyle media de ‘juiste’ content te bezorgen.

Aanpak


Behangpapier ligt op het eerste zicht niet meteen voor de hand als hoofdrolspeler in een pr-strategie maar dankzij onze expertise in interieur, hebben we de nodige feeling om de lifestyle media de ‘juiste’ content te bezorgen.
Naast het op regelmatige basis uitsturen van persberichten – waarbij de focus ligt op de ‘klassieke’ media (vrouwenmagazines, lifestyle bijlages van kranten, webzines..) – slagen we er ook in om het Eijffinger behangpapier in de huiskamers van bekende soaps en telenovella’s te laten verschijnen dankzij onze nauwe contacten met verschillende televisie productiehuizen. Concreet betekent dit maandenlang een dagelijkse tv coverage voor honderdduizenden kijkers waarbij in de begin- of eindgeneriek de naam van het merk wordt vermeld.
Naast product placement in televisieseries organiseren we ook regelmatig producties met het Eijffinger behangpapier in weekendbijlagen van kranten en lifestyle- of modemagazines.
Intussen verzorgen we al meer dan 10 jaar de pr voor Eijffinger.

Concreet betekent dit maandenlang een dagelijkse tv coverage voor honderdduizenden kijkers waarbij in de begin- of eindgeneriek de naam van het merk wordt vermeld.

Resultaten

  • Maandenlang een dagelijkse tv coverage voor honderdduizenden VTM- kijkers via de soaps Ella en Familie.
  • Gebruik van het behangpapier in interieur tv-programma’s (Libelle TV) of andere programma’s (Mijn pop-up restaurant).
  • Uitgebreide producties in printmagazines zoals Libelle, Feeling (Wonen), Goed Gevoel, Femmes d’aujourd’hui, Actief Wonen…
    Dit kan gaan van een beauty make-over tot een ‘kerstkransen-special’ waarbij het behangpapier als achtergrond wordt gebruikt. Voor dit soort van fotoshoots wordt de hele pagina van het magazine gebruikt waardoor het dessin van het behangpapier helemaal tot zijn recht komt.
  • Opname in shoppingpagina’s of interieurreportages van lifestyle magazines en webzines zoals Flair, elle.be, Elle Decoration, De Standaard Magazine, Le Soir, ..
  • Met Libelle organiseren we via een unieke wedstrijd een complete make-over van de toiletruimte in een kleuterschooltje. Een special waarin het Eijffinger behangpapier een sleutelrol speelt.

Een overzicht van de recente persberichten vind je in de pressroom van Eijffinger