Confiserie Geldhof daagt speurneuzen uit.

De Cuberdon Neuzenwandeling

Uitdaging


Cuberdon, het populaire Belgische snoepje in de vorm van een ‘neuzeke’ blaast 60 kaarsjes uit. Confiserie Geldhof wil deze verjaardag aangrijpen om haar streekproduct – vooral in Vlaanderen – op een originele manier in de kijker te zetten.

Met Gent als bakermat van de cuberdon lijkt het ons ideaal om een culinaire wandelzoektocht te organiseren in de Arteveldestad.

Aanpak


Met Gent als bakermat van de cuberdon lijkt het ons ideaal om een culinaire wandelzoektocht te organiseren in de Arteveldestad. Op drie verschillende punten langsheen de route zijn een jaar lang gratis ‘Neuzenwandeling’ gidsen te verkrijgen. Deze brochure – die we volledig intern verwezenlijken qua copy, fotografie en grafisch design – leidt de deelnemers langs schilderachtige pleintjes, gotische gevels en culturele bezienswaardigheden van het historisch stadscentrum. Speurneuzen die hun antwoordformulier in één van de 3D geprinte ‘Neuzenbussen’ posten, maken kans op een verrukkelijk cuberdon pakket. We gaan op zoek naar een aantal product partners zodat men tijdens de pittorekse wandelroute speciaal gecreëerde gerechtjes op basis van het populaire snoepgoed kan proeven. Deze culinaire hoogstandjes pronken een jaar lang op de kaart van deze etablissementen. De Neuzenwandeling wordt een aantal weken vóór het officiële startschot in avant-première voorgesteld aan de media. Gids van dienst voor dit persevenement is cuberdon ambassadeur Peter Van de Veire. Na de wandeling krijgen de journalisten de eer om als eerste de nieuwe hapjes met de paarse lekkernij te proeven. Na het event sturen we een uitgebreid persdossier op naar een uitgebreide lijst van culi-, lifestyle-en reisjournalisten. Naast het persevent zetten we een première op poten voor de lezers van de mediapartners. Via deze mediawedstrijden creëren we nog meer zichtbaarheid voor het gebeuren. Ten slotte ontwikkelen we een ‘Neuzenwandeling Facebook-pagina’ om de dynamiek rond het evenement een gans jaar levend te houden.

Resultaten


  • Televisiereportage op Vijf TV ‘Weekendje Weg’ en op het AVS nieuws
  • Radioreportage op Radio 2 en La Dernière Heure Radio
  • Uitgebreide artikels in grote nationale kranten (zowel print als online) zoals Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws en Gazet van Antwerpen maar ook in magazines zoals Libelle Lekker, Pasar, Travel magazine, Plus magazine, Aktivia wandelmagazine…

Uitgebreide artikels in grote nationale kranten (zowel print als online) maar ook in magazines.