Beauty bloggers ondergaan glamoureuze make-over.

Chabelle – Evagarden

Uitdaging


C

habelle is een beauty walhalla in Antwerpen dat cursussen en workshops aanbiedt voor professionals én particulieren. Bovendien maakt het cosmeticamerk Evagarden haar grote intrede in de Benelux via dit erkend opleidingscentrum. De Italiaanse make-up producten van Evagarden vormen al bijna 40 jaar een vaste waarde voor topvisagisten en beautyliefhebbers in meer dan 30 landen maar in België is het cosmeticamerk nog een onbekende. Als distribiteur wil Chabelle die naamsbekendheid een stevige boost geven.

Als distribiteur wil Chabelle die naamsbekendheid een stevige boost geven.

Aanpak


W

e nodigen beauty bloggers uit voor een Evagarden make-up sessie met Chana Bertens, de eigenares van het opleidingscentrum die een indrukwekkend parcours als visagiste heeft afgelegd. Het prachtige opleidingscentrum vormt ook het decor voor haar presentatie over de nieuwste trends in beauty land. Daarnaast wordt het Evagarden gamma uitgebreid toegelicht en krijgen de blogsters handige tips&tricks op maat.

Het prachtige opleidingscentrum vormt ook het decor voor haar presentatie over de nieuwste trends in beauty land.

Resultaten


  • Meteen na het evenement en het uitsturen van het persdossier, verschijnen regionale artikels in Het Laatste Nieuws, hln.be, Gazet van Antwerpen, gva.be en Made in Antwerp met als invalshoek de verhuis van het beautycentrum van Ranst naar Wommelgem.
  • De online buzz via beauty bloggers is immens: influencers zoals An-Katrien Casselman van Teacups & Dresses, Kim van Oncen, Inge Moerenhout en Yentl Keuppens van Bubbletrouble, Britt en Noor van Moms and More en Yasmine van I AM YASS posten massaal hun make-over selfies met de nodige hashtags via hun social media kanalen.
  • In een later stadium worden beelden van de Evagarden cosmeticaproducten ook geplaatst in beauty specials van Marie-Claire en Primo TV Gids.