Lancering Belgisch cosmeticamerk met pit

Body&Bess

Uitdaging


B

ody&Bess is een Belgisch cosmeticamerk dat verzorgingsproducten creëert op basis van het unieke bestanddeel frambozenpitolie. Het Lokerse bedrijf is het enige ter wereld dat een productieproces gevonden heeft om de olie uit de minuscule pitjes te extraheren zodat dit op een commercieel haalbare manier kan verwerkt worden in tal van toepassingsgebieden zoals cosmetica en voeding. Hoe kunnen we ons verhaal bekend maken bij de consument zonder gigantische advertentiebudgetten?

Hoe kunnen we ons verhaal bekend maken bij de consument zonder gigantische advertentiebudgetten?

Aanpak


W

e creëren een eerste persdossier op basis van de industrieel-wetenschappelijke invalshoek waarbij de focus ligt op het unieke productieproces. Een paar maanden later sturen we een persbericht uit over de heilzame eigenschappen van frambozenpitolie voor de huid. Het laatste stadium van de campagne is voorbehouden voor de 2-daagse perstour waarbij de nadruk wordt gelegd op de producten van Body&Bess zelf: beschrijving van het gamma, de specifieke eigenschappen per verzorgingsproduct,…  We bezoeken onder meer de verschillende redacties van Sanoma, de Persgroep en Roularta. Op aanvraag sturen we ook testproducten op naar bloggers of beautyredactrices

Resultaten


  • Bij de eerste twee perswaves werden er artikels behaald in Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, Menzo, enkele vakbladen en websites maar ook een reportage op Kanaal Z.
  • De redactietour leverde artikels op in het vakblad Pro Esthetic, in magazines als Feeling, Gaël, Vitaya, Elle, Goed Gevoel, Story en Exlusief maar ook een volledige pagina in Sjiek magazine (modebijlage van Het Belang van Limburg) en 1 pagina in de weekendbijlage van Gazet van Antwerpen. Daarnaast verschenen er artikels op websites zoals weekend knack.be en op tal van beauty blogs.