Grootschalig brunchevent bewijst dat plantaardige producten ook lekker en voedzaam zijn!

Alpro

Uitdaging


Alpro is een voedingsproducent die wereldwijd plantaardige alternatieven voor zuivelproducten aanbiedt. Plantaardige voeding is bewezen even voedzaam te zijn als vlees of zuivel, maar veel minder belastend voor onze planeet. Alpro gebruikt soja als basisingrediënt, aangezien deze van nature gezond en voedzaam is.

Om diëtisten bewust te maken van de voordelen van plantaardige voeding, hebben we een overzichtelijke diëtistenbrochure ontworpen en een gezellige en informatieve familiebrunch voor 400 man georganiseerd.

Om diëtisten bewust te maken van de voordelen van plantaardige voeding, hebben we een overzichtelijke diëtistenbrochure ontworpen en een gezellige en informatieve familiebrunch voor 400 man georganiseerd.

Aanpak


De diëtistenbrochure werd door ons graphic agency voorzien van een originele look. Nutritabellen geven de voordelen van de Alpro-producten overzichtelijk weer en onze gerichte content geeft de nodige informatie duidelijk weer. Met Living Tomorrow (het vroegere Huis van de Toekomst) in Vilvoorde hadden we de perfecte locatie voor ons event, de Alpro Sunday Brunch. Diëtisten werden via brieven en mailings op de hoogte gebracht van het event en konden zich samen met partner en kind(eren) op een online platform inschrijven voor de brunch. Herinneringsmail met extra informatie hielden hen geïnteresseerd en op de hoogte.

De genodigden konden bij ontvangst genieten van een welkomstsmoothie en werden vervolgens naar de brunchzaal begeleid. Eens ze de brunch hadden benuttigd, volgden ze een professionele kookdemonstratie met sterrenchefs Marc Clément en David Martin en woonden ze een nutri-presentatie van Alpro bij. Nadien werden de diëtisten en hun partners nog door het gebouw van Living Tomorrow gegidst naar de andere food corners. Kinderen werden na de brunch opgevangen en geëntertaind door een erkend kinderanimatieteam (boterhammenworkshop, grimestand, springkastelen, kleurhoek, …). Na afloop kregen de diëtisten ook nog een goody bag mee naar huis om de producten én receptjes uit te testen.

Resultaten


  • 150 goed geïnformeerde diëtisten
  • 400 tevreden gasten: diëtisten, partners en kinderen
  • Online conversaties op sociale media