PUBLIC RELATIONS

Persreis & influencer marketing

Olive Oils from Spain

Uitdaging

De grootste olijfolie producent ter wereld Is niet italie of Griekenland maar…Spanje! MET EEN PRODUCTIE VAN maar liefst  1.738.600 TON PER JAAR levert Spanje meer dan 50% van de olijfolie ter wereld. IN EUROPA GAAT HET ZELFS OM 75%. ‘Spanish Olive Oils’ wil dit unieke verhaal daarom de aandacht geven dat het verdient.

Daarnaast is dE DOELSTELLING Van de Benelux campagne  om de premium kwaliteit, de culinaire meerwaarde  én DE TALRIJKE GEZONDHEIDSVOORDELEN van Spaanse olijfolies maximaal te belichten.

Foto voor Olive Oils from Spain door foodblogger Carolina van Dorenmalen
Picture by Carolina van Dorenmalen @foodie_ness
Artikel in Culinaire Ambiance over Olive Oils from Spain als resultaat van public relations campagne
Culinaire Ambiance
Artikel in Culinaire Ambiance over Olive Oils from Spain als resultaat van public relations campagne
Culinaire Ambiance

Aanpak

  • Ontwikkeling PR-campagne gericht op BENELUX media (van culinaire pers tot actua-media)  door middel van:
    -persreis naar Andalusië (DINER VAN STERRENCHEFS DIEGO GUERRERO, DAISUKE NOMURA EN SEAMUS MULLEN, bezoek aan enkele olijfolieproducenten en authentieke olijfmolen…)  
  • Organisatie van een uniek influencer event in de vorm van een ‘olijfolie proeverij’ in het Centraal Station van Antwerpen.
  • Opzet 10-tal influencer collabs via SAMPLING met culinaire Spaanse olijfolie  (PAID collabs + barterdeals = product in ruil voor social content)
Artikel in Trends/Tendances over Olive Oils from Spain als resultaat van public relations campagne
Trends/Tendances

Resultaat

  •  de persreis naar andalusië resulteerde in dedicated print – en online artikels  van minstens 2 pagina’s  in high-end media als Trends/Tendances, La Libre Belgique, Culinaire ambiance en ELLE ETEN.
    de rijke geschiedenis van Spanje als mekka van de olijfolie, HET AMBACHTELIJKE PROCÉDé, de culinaire troeven maar ook de talrijke gezondheidsvoordelen van olijfolie werden IN ELK ARTIKEL uitgebreid in kijker gezet .

  • Totale mediawaarde van meer dan 100.000€.

  • De olijfolie proeverij in het Antwerps centraal station wekte de interesse van circa  15  relevante FOOD bloggers ZOALS STEFFI VERTRIEST.  Het leverde maar liefst 20 uitgebreide social media verslagen op waarbij de naam Spaanse Olijfolies ook meerdere malen werd vernoemd en het betreffende account getagd. dit zorgde voor de nodige visbiliteit, engagement en nieuwe volgers op het instagramaccount van Olive Oils from Spain. 

  • circa 10 barter deals met kwalitatieve food influencer profielen (sampling actie met hoogwaarde Spaanse olijfolie).

Artikel in Trends/Tendances over Olive Oils from Spain als resultaat van public relations campagne
Trends/Tendances

Bronvermelding:

Van Der Meer Mohr, M. (2019, 1 september). Vers van de pers. Elle Eten, p.119-123. Centrella, L. (2019, 30 maart). L’Or vert de Priego de Cordoba. La Libre Belgique (Quid), p.20-21. Centrella, L. (2019, 16 juli). A la redécouverte de l’or espagnol. Tendances, p.82-85. Claessens, L. (2020, 20 februari). Nieuw tijdperk voor Spaanse olijfolie. Culinaire Ambiance, p 14-18. Commercieel team. (2020, 16 november). Koken met olijfolie. Recept: kerstkoekjes. Elle Eten. Geraadpleegd van elleeten.be. Claessens,L. (2019, 5 mei). Nieuw tijdperk voor Spaanse olijfolie. Culinaire Ambiance. Geraadpleegd van culinaireambiance.be
Ginneberge, L. (2020, 16 oktober). 3 zuiderse recepten met gezonde olijfolie. Elle. Geraadpleegd van elle.be